Rynek kantorów internetowych nie jest już na etapie tak gwałtownego rozwoju, jak kilka lat temu, ale, co warto podkreślić, cały czas rośnie.
- Szacując wielkość rynku, przeważnie odwołujemy się do pozabankowych kantorów internetowych. Wynika to z faktu, że bankowe podmioty rzadko publikują osobną informację, w związku z czym dla zwiększenia precyzji warto zawęzić tę kategorię. W rezultacie w zeszłym roku branża wymieniła równowartość około 40-45 miliardów złotych. Najważniejsze podmioty w branży w dalszym ciągu zwiększają swoje obroty – szacuje Maciej Przygórzewski, główny ekspert walutowy Currency One, operatora m.in. Walutomat.pl.
– Część rynku, którą dotychczas zajmowały platformy i kantory internetowe, została przejęta przez operatorów kart wielowalutowych oraz serwisy oferujące transfery zagraniczne. Z drugiej strony kantory internetowe coraz częściej dodają nowe usługi do swojej oferty, co w przyszłości powinno przełożyć się na zwiększone obroty – dodaje Maciej Przygórzewski.
Walutomat działa na zasadzie społecznościowej wymiany walut i uważany jest za pierwszą platformę umożliwiającą wymianę walut online na świecie. Jego formuła okazała się sukcesem.
- W ciągu 10 lat w Walutomacie wymieniono 60 miliardów złotych. Klienci rozliczają przez nas zagraniczne płatności, spłacają swoje kredyty walutowe, wysyłają pieniądze za granicę. Byliśmy prekursorem w branży i nadal ją kształtujemy, wprowadzając nowe rozwiązania, jak choćby open API, czy Pay by linki - mówi Magdalena Jasnoch, Kierownik Marketingu i PR Walutomatu.
Na pomysł założenia takiego startup-u wpadł Tomasz Dudziak, który był także współtwórcą Allegro.pl. Walutomat.pl do dziś jest największą platformą wymiany walut i jednym z największych kantorów internetowych w Polsce. Wchodzi w skład spółki Currency One, która posiada także drugi poznański e-kantor - Internetowykantor.pl. Walutomat jest laureatem wielu nagród m.in. Portfel WPROST 2019, czy Kantor Internetowy Roku wg Invest Cuffs.
Z okazji urodzin Walutomat przygotował specjalne urodzinowe konkursy dla nowych oraz obecnych klientów z atrakcyjnymi nagrodami. Postawił też na niezwykłą reklamę w postaci muralu w centrum Poznania.