grudzień

14

2013

Jak kantory internetowe walczą o klientów.

Kantory internetowe prześcigają się w przyciąganiu klientów. Te większe wchodzą w świat marketingu oraz wprowadzają nowe usługi. W artykule porównywarka kantorów internetowych strefawalut.pl przyjrzała się w jaki sposób największe e-kantory zabiegają o klienta.

Jest o co walczyć...

Walka na rynku trwa w najlepsze, nic dziwnego, kiedy na polskim rynku jest ich ponad 40, a ich obrót w tym roku szacowany jest na około 20 mld zł.

Reklama

Jak od dawna wiadomo reklama jest dźwignią handlu. Teraz, kiedy kantory urosły w ostatnich 3 latach do rozmiarów pozwalających na podjęcie intensywnych działań marketingowych, zaczynają z tej sytuacji korzystać. Cinkciarz jako pierwszy rozpoczął kampanię reklamową w polskiej telewizji i to z dużym impetem, ponieważ jego reklamy były widoczne w najlepszym czasie antenowym podczas euro 2012. Niedługo później zaczęto również pokazywać reklamy Trejdoo. Cinkciarz wszedł też do kina, gdzie projekcja reklam cechuje się prawie 100% odbiorem przekazu. Ich cztery filmy reklamowe w tym 2 w technologii 3d, pojawiły się na ekranach 47 kin należących do sieci Multikino w całej Polsce oraz towarzyszyły im ich standy i ulotki.

Sponsoring

Cinkciarz idzie jednak jeszcze dalej i zajmuje się także sponsoringiem. Przede wszystkim jest jednym ze sponsorów obecnego żużlowego mistrza polski klubu Falubaz Zielona Góra. Do tego jest sponsorem imprezy Lotto & Hot Shots Masters 3, największej imprezy snookerowej w Polsce. Swoimi pieniędzmi zasilił także wyprawę studentki weterynarii – Natalii Różweskiej do Boliwii, której celem było niesienie pomocy zwierzętom odebranym z rąk kłusowników. Liderwalut.pl także idzie tą drogą i został sponsorem cieszącej się coraz większa popularnością gali KSW. Oferował także możliwość wygrania biletów na nią. Wcześniej wykonał taką samą akcję z okazji koncertu Pet Shop Boys w gdańskiej Ergo Areanie oraz na mecz FC Barcelony w Polsce.

Partnerstwo z serwisami walutowymi

Cinkciarz jest także niekwestionowanym liderem pod względem ilości serwisów internetowych objętych partnerstwem. Patronuje trzem serwisom walutowym z najważniejszych polskich portali internetowych – onet.pl, interia.pl i wp.pl. Inne kantory nie pozostają w tyle. InternetowyKantor współpracuje również z wp.pl ale dodatkowo też z tvn24.pl. Trejdoo dopiero co podpisał również umowę z interia.pl. Natomiast FritzExchange posiada umowę partnerską z money.pl, a waluty.com.pl współpracują z kantoris.pl. Partnerstowo oczywiście objawia się wzmożoną intensywnością reklam na wspomnianych serwisach, ale także można na nich zobaczyć artykuły związane z tematyką autorstwa e-kantorów jak i regularne analizy rynku walutowego.

Promocje

Mało słów przyciąga klientów tak jak słowo promocja, z których większość pojawiła się na porównywarce strefawalut.pl. Internetowykantor.pl oferuje dla klientów portalu ponad 500 jednostek na wymianę po kursie średnim. FritzExchange oprócz 30% marży przez pierwszy miesiąc dla nowych klientów, próbuje wykorzystać siłę mediów społecznościowych. Najpierw oferował osobom, które udostępnią informacje o nim na Facebooku 15 % zniżkę na marży oraz trzem szczęśliwcom wymianę waluty bez marży. Obecnie ma promocje dla studentów, którzy to, jeżeli napiszą na jego fanpage'u nazwę swojej uczelni oraz kierunek, na jakim studiują, to dostaną również 30% zniżkę z marży. Kantor o wdzięcznej nazwie WymieniajTaniej oferuje klientom, którzy się na nim zarejestrują jednorazową wymianę waluty po kursie podobnym do rynku Forex!

Wymiana społecznościowa

Co więcej, aby przyciągnąć klientów kantory nieustannie się rozwijają oferując nowe usługi. Popularnym obecnie trendem jest wprowadzenie do swojej oferty wymiany społecznościowej. Tą drogą poszedł InternetowyKantor, który połączył się z Walutomatem, największym polskim serwisem wymiany p2p. Serwisy co prawda działają osobno ale się uzupełniają. Inne kantory internetowe żeby nie pozostawać z tyłu również oferują wymianę społecznościową, robi tak Cinkciarz, ProExchange i Trejdoo. Wymiana społecznościowa daje klientom możliwości upolowania lepszego kursu niż w kantorze, a tym, którzy wolą szybką i pewną wymianę oferują swoje tradycyjne usługi. Dzięki takim działaniom jeden serwis w ten sposób łączy w sobie dwa najpopularniejsze modele wymiany, a ich oferta staje się bardziej kompletna zachęcając w ten sposób klienta do pozostania wiernym jednej marce.

Nowe usługi

Z innych usług można wymienić HalCash, z której mogą korzystać użytkownicy Cinkciarza. Klient, który sprzedaje walutę ma możliwość wyciągnąć wymienione za nią złotówki z bankomatu sieci EuroNet, BZ WBK oraz Skok24 za pomocą numeru referencyjnego otrzymywanego sms-em na swój numer komórkowy.

Ciekawą opcją dotarcia do klienta jest CinkciarzBot, czyli internetowy bot informacyjny dostępny w komunikatorze GG oferujący kursy kupna i sprzedaży wszystkich walut. Do tego dochodzą oczywiście karty walutowe, często wykorzystywane w zagranicznych wojażach.

Smartphony i SMSy

W świecie opanowanym przez smartfony kantory nie zapominają o stworzeniu specjalnych aplikacji mobilnych (Cinkciarz), oraz mobilnych wersji swoich serwisów przystosowanych do obsługi za pomocą przeglądarki w telefonie (InternetowyKantor).

Kantory wprowadzają także nowe ciekawe usługi mające przyciągnąć klientów. O ile darmowe przelewy do niektórych banków są już w pewnych kantorach standardem o tyle powiadamianie sms’em o kursach walutowych już nie. Pierwszą tego rodzaju usługą jest informowanie klienta o obecnych kursach walut na portalu, a drugą jest alert walutowy, czyli sms informujący użytkownika o przekroczeniu przez kurs oczekiwanego przez niego progu.

Public Relations

Największe e-kantory na bieżąco publikują informacje o swojej działalności. Do mediów co chwila przedostają się informacje o ich osiągnięciach, a także o doskonałej kondycji finansowej po przeprowadzonych audytach. Dwie największe obecnie instytucje mają się czym pochwalić. CurrencyOne, który jest właścicielem portali InternetowyKantor i Walutomat, zamknął rok z bardzo dużym zyskiem oraz zdobył chyba najwięcej nagród, ostatnio otrzymując na przykład Program Najwyższej Jakości QI, czy tytuł Marki Wartej Poznania. Natomiast Cinkciarz zaczął być ostatnio notowany na Bloombergu i otworzył polskie biuro w Londynie.

24/7

Większość klientów nie zdaje sobie sprawy, iż wymiana walut na rynku nie przebiega przez 24 godziny na dobę non-stop. W rzeczywistości działa on od otwarcia giełdy w Sydney w poniedziałek o godzinie 8:00 (GMT+10) do zamknięcia giełdy nowojorskiej w piątek o 17:00 (GMT-5), oraz przez godzinie dziennie w czasie, w którym również żadna z tych giełd nie funkcjonuje. Niektóre kantory w celu zapełnienia tej luki oferują wymianę, kiedy rynek forex nie działa. Klient może wtedy także złożyć zlecenie wymiany i ją przypieczętować, aczkolwiek w tym czasie może trafić na gorsze kursy wymiany a realizacja zlecenia odbywa się i tak następnego dnia.

Ułatwienia dla wymieniających

Chcą wyjść na przeciw klientom i maksymalnie ułatwić im życie, część kantorów oferuje stałe zlecenie przelewu, specjalnie przydatne przy spłacie kredytu, kiedy to kantor sam wymienia walutę po aktualnym kursie i automatycznie wysyła ją do banku. Dla wielu klientów sama wysyłka na konto banku jest sporym ułatwieniem, gdyż nie muszą dzięki temu zakładać konta walutowego. Kantor internetowy Alior Banku oferuje odbiór waluty osobiście w jednym z oddziałów banku, a LowSpread żeby przyśpieszyć transakcje może osobiście wpłacić w gotówce zakupioną walutę w jakimkolwiek banku w Krakowie, w którym nie ma konta walutowego. Jak można przeczytać na ich stronie www: "w przypadku, gdy nie posiadamy rachunku w Twoim banku, nie narażamy Cię na stratę czasu i dodatkowe koszty związane np. z przelewem zagranicznym. Jeżeli tylko jest możliwość wpłaty bez prowizji na Twój rachunek - robimy Ci wpłatę".

Podsumowanie


Opracowanie: strefawalut.pl
Jak pokazują te wszystkie przykłady, właściciele kantorów internetowych zdają sobie sprawę, iż nie tylko kurs wymiany jest dla klienta ważny. Oferując o wiele lepszy kurs od tradycyjnych instytucji wymieniających walutę, rozumieją, że po i tak sporej oszczędności klient może szukać punktu wymiany, który zaoferuje mu najwięcej możliwości, lub z którego korzystanie będzie najwygodniejsze. Nie można też marginalizować siły marketingu. Skuteczna reklama w kinach lub sponsoring imprez sportowych KSW mogą sprawić, iż w oczach klientów te kantory będą dla nich najlepsze.

Autor: Mateusz Kasprzak, porównywarka kantorów internetowych strefawalut.pl

Komentarze



  • Witold90 4 lata temu

    Jedyny kantor, który mogę polecić to Amronet.pl
    Bardzo szybki i bez ukrytych opłat jak u innych.

    • ALEX 3 lata temu

      wszędzie tylko spamujecie Amronetem

  • mati09 4 lata temu

    Polecam Amronet.pl
    Jako jedyny kantor w którym można negocjować cenę kursu. Można wiele zyskać :)

  • Gedeon 4 lata temu

    Ja polecam Pewny Kantor - z własnego doświadczenia. Zawsze zanim wybiorę kantor robię dokładny research i jakoś zawsze naprowadza mnie on na Pewny Kantor.

  • Falck 6 lat temu

    tak po prawdzie to klienta nie interesuje reklama a, z tego co wymienione może go jedynie zachęcić do wymiany:
    - oprogramowanie serwisu,
    - możliwość transakcji przez całą dobę,
    - może wymiana społecznościowa,

    a przede wszystkim nic nie napisaliście o bezpieczeństwie samej transkacji

  • Tomek 6 lat temu

    Warto przeczytać komentarze pod spodem, z których wyciągamy jeden wniosek: skoro kantory płacą za marketing to ich usługa jest droższa.

  • Hex 6 lat temu

    te serwis to jeden wielki marketing, nawet niusy o tym piszecie:)

    • Anonim 6 lat temu

      jak wszystko

  • Rasputin 6 lat temu

    Tylko, że cały tem marketing przeklada sie na wyzsza cene, po co wymieniac w drozszym kantorze, nie dawajcie sie robic, ze najlepszy jest ten co ma reklame w telewizji, skoro mozna skorzystac z tanszego !!!

  • Mariusz Wiecha 6 lat temu

    O co tu chodz?: "Mało słów przyciąga klientów tak jak słowo promocja, z których większość pojawiła się na porównywarce strefawalut.pl." Nie kumam:)

    cały tekst to brandzlowanie się o reklamie. po co?

    • Omen 6 lat temu

      po prostu kawa na ławę, czysty marketing

      • Widzew 6 lat temu

        każdy dzisiaj się sprzedaje, pytanie za jaką cenę?

  • saturday 6 lat temu

    Zgadzam sie z przedmówcą. Klienci dużych "nowobogackich" kantorów muszą płacić za fanaberie w stylu reklam telewizyjnych, "partnerstw" z portalami, nagród i prestiżowych wyróżnień za ktore tak naprawdę jest ustalona cena. Wszystko jest wliczone w kursie albo w kosztach przelewu. ale to już jest problem klientów tych firm.

  • emax 6 lat temu

    chyba jesteście najlepszym przykładem tej inwazcji promocyjnej. za dużo tych reklam...

  • StrefaWalut 6 lat temu

    dowiedzieliśmy się wczoraj na interii, że jeszcze Trejdoo zaczyna współpracę z interia.pl

  • Anonim 6 lat temu

    jak przeczytałem dzisiaj na interii, jeszcze Trejdoo zaczyna współpracę z interia.pl

  • Kantor Zabrze 6 lat temu

    strefa walut zapomniała tylko wspomnieć, że każde takie działanie marketingowe podnosi cenę usług takiego kantoru, w końcu trzeba zrekompensować sobie w jakiś sposób działania promocyjne

    • Otowo 6 lat temu

      podnosi dlatego wymienione kantory nie są najtańsze, ale różnica jest chyba zbyt mała żeby ryzykować

    • Anonim 6 lat temu

      witać, że cinkciarz.pl jest liderem jezeli chodzi o nowe technologie i marketing, gratulacje, to moj kantor by the way

      • antystrefa 6 lat temu

        czyżby reklama cinkciarz.pl, widać dla kogo strefa pracuje

Informacja
Korzystanie z serwisu strefawalut oznacza zgodę na wykorzystywanie plików cookies, które zapisuje przeglądarka. Więcej w naszej polityce prywatności.